.::Kelab Intelek Islam::.

Monday, May 24, 2010

MISI 8A!



Sejak dari kecil lagi, kita selalu mendengar dan diajar agar menjauhkan diri dari perkara yang tidak berfaedah seperti membaca komik jika ingin ‘Berjaya’. Kini komik bukan lagi musuh besar dalam pelajaran. Syarat utama; ia mestilah bermanfaat. PTS mengambil inisiatif untuk menjadikan komik yang sememangnya diminati ramai sebagai medium untuk menyampaikan peringatan terutama kepada yang liat untuk membaca buku.
Photobucket

Karangan dua beradik yang cemerlang dari Johor ini menceritakan tentang seorang pelajar tingkatan 3 yang mengalami masalah pelajaran (ala-ala nobita). Dia hanya cuba belajar apabila semua barangannya seperti permainan video, ipod dan lain-lain telah dirampas oleh ibunya dan berjanji akan mengembalikannya jika beliau mendapat peningkatan dalam pelajaran.
Hidup dan kehidupannya berubah setelah dia bertemu dengan seorang pelajar pintar dari tingkatan yang sama…
Photobucket


Buku ini sepatutnya berda di tangan setiap pelajar yang inginkan momentum tambahan dalam menempuh hidup sebagai seorang yang inginkan kejayaan. Ia memuatkan lukisan yang berkualiti, memiliki unsur-unsur jenaka ala-ala komik jepun dan mempunyai beberapa babak yang menyentuh perasaan..
Photobucket


Penulis/Pelukis: Afiq, Nazry
Harga: RM 6.90 / RM 7.90
ISBN-13: 978-967-5564-23-9
Tarikh Terbit: 20 Mar 2010
Jumlah Muka Surat : 112
Kategori: Komik
Terbitan: PTS Millenia SDN BHD
Beli: Pesta Buku Antarabangsa KL

0 comments: