.::Kelab Intelek Islam::.

Sunday, January 16, 2011

Gerakan Freemasonry : musuh dalam menghancurkan Islam


Teori konspirasi merupakan satu teori yang banyak diperkatakan di seluruh dunia kini. Ada yang gemar membincangkan tentang kewujudan makhluk asing, UFO (unidentified flying object), pengembaraan di bulan, time travel dan sebagainya.

Freemasonry merupakan sebuah gerakan rahsia yang dipelopori oleh orang Yahudi yang ingin mengambil tanah Palestin dan membina kembali Haikal Sulaiman di atas runtuhan Masjid Al-Aqsa. Mereka bergerak secara rahsia. Mempunyai organisasi dan perancanan yang rahsia. Dan mempunyai rahsia di dalam rahsia pada peringkat atas pertubuhan ini.

Ia dilihat sebagai sebuah gerakan yang amat behaya terutama sekali kepada umat Islam memandangkan gerakan mereka kini sudah tersebar ke seluruh dunia melalui medium yang tidak sedikit. Bermula daripada television, makanan sehinggalah pertubuhan Illuminati, segala peluang yang ada dan dimiliki digunakan dengan bijak semata-mata untuk mencapai matlamat mereka.

Seorang ahli Freemasonry berbangsa Arab berkata, “sesungguhnya semua agama itu adalah sama sahaja dan merupakan ajaran-ajaran moral yang ada kalanya bertentnagan dengan moralnya sendiri. Suatu kepercayaan kadang-kala dapat memecahbelahkan bangsa sendiri ataupun keluarga sendiri sehingga kesejahteraan hilang begitu sahaja. Maka menjadi kewajipan ke atas seseorang anggota freemasonry untuk berfikir tentang diri mereka dan membebaskan diri dari kekangan agama tersebut…

Buku ini mendedahkan serba sedikit berkaitan dengan gerakan ini dan apa yang biasa mereka lakukan pada masa kini. Tidak ketinggalan, buku ini juga menjelaskan tentang peranan Freemasonry dalam keruntuhan sistem Khilafah Islamiyyah.

Penutup
Oleh itu, setiap umat Islam mesti sedar tentang hakikat yang sedang kita hadapi sekarang berdasarkan kepada fakta-fakta yang dapat diberikan. Tidak dinafikan, terdapat umat Islam yang berpendirian bahawa teori ini adalah teori bodoh dan mereka menyeru umat Islam supaya menjalani hidup ini dengan memandang ke belakang dan ke bawah (sirah dan mati) supaya tidak leka dalam beribadat kepada Allah swt. Dan pendapat sebegini juga patut dihormati. Wlm

Kenapa saya perlu berehat sedangkan kejahatan di luar sana tidak pernah tidur?
~kamsar, 17 januari 2011, 12.45pm

Catatan:
1) Rupanya ramai juga Yahudi yang tidak suka dengan tanah ‘suci’ mereka
2) Mereka sudah tahu sumber kekuatan umat Islam
3) Buku ini tebal kerana helaiannya daripada kertas yang tebal.
4) Buku kempen kenali musuh-musuh Islam


Tajuk: Gerakan Freemasonry – musuh dalam menghancurkan Islam
Tebal: 213 mukasurat
Penulis: Hj. Nik Azran Muhamed & Hj. Mohd Mahadi Hj. Isa
Harga: RM32.30
Kedai: Badan Cemerlang, Angsana Johor Bharu
Penerbit: Hijjaz Records Publishing

0 comments: